Hasbiallah


Kita selalu merasa jika ada masalah, kita ada orang ini atau orang itu untuk membantu. Dan mereka inilah yang kita sentiasa nampak dulu . Apabila berlalu keadaan yang mereka tidak dapat membantu, kita pun rasa sedih dan berseorangan . tiada arah tuju. tiada yang membela dan membantu. seolah punah segala harapan.

jika sebenarnya, tatkala berlaku sahaja musibah pada kita, kemalangan , kecelakaaan, kematian dan bagai, yang pertama dalam kepala kita, dalam hati kita adalah makhluk, siapa yang kita nak minta tolong untuk bantu, orang mana yang kita nak col untuk tolong kita, maka itulah petanda tiadanya ALLAH dalam hati kita.

itulah petunjuk yang ALLLAH juga lupakan kita.

kerana sesungguhnya bila kita ingat pada ALLAH setiap masa dan tika , baik dalam senang apatah lagi saat kita amat memerlukan pertolongan, maka zatNYA yang maha tinggi lebih dekat dengan kita dari urat leher kita sendiri.

kita menujuNYA selangkah, DIa menuju kita seribu langkah, kita menujuNYA dengan berjalan, DIA menuju kita dengan berlari.

dan tiadalah malang yang lebih besar pada seorang makhluk, melainkan dia dilupai ALLAH.

cukuplah DIA untuk kita.

One thought on “Hasbiallah

  1. Cukuplah HANYA mengadu kepada Allah. saya pernah melakukan kesilapan yang amat saya kesali sehingga kini iaitu menceritakan kepada orang yang rapat dengan saya, tetapi akibatnya, saya ditikam dibelakang, bermacam-macam yang dilakukan kepada dan hidup saya seolah-olah menjadi percaturan rencana mereka. saya belajar dari kesilapan itu dan tidak akan mengulangi kesilapan yang sama.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s