getaran emosi dalam merawat hati yang terluka


getaran yang dikeluarkan oleh emosi sangat cepat sampai kepada orang yang kita beremosi,..

andai rasa kasih yang kita rasa bila memikirkan seseorang, the moment kita rasa je kasih itu, terus vibration kasih itu sampai pada orang yang kita fikirkan. begitu juga emosi menyampah, benci dan amarah.

kerana itu bila kita ada syak wasangka dalam diri kita, terus timbul fikiran negatif. emosi terganggu dan tercemar. kita akan rasa down dan semangat jatuh.

malangnya, apa yang kita rasa itu akan membuat orang yang kita tujukan perasaan itu akan merasakan apa yang kita rasa . jika kita rasa geram, dia akan rasa geram pada kita, jika kita rasa marah, begitu juga dia.

kerana itu untuk sentiasa hidup di bawah lembayung rahmah dan mawaddah, kita sentiasa kena ada rasa kasih dan cinta serta belas kasihan kepada suami, maka insyaallah getaran itu akan sampai dan dia juga akan rasa kasih, cinta dan berbelas kasihan kepada kita.

itu yang menarik kebaikan dalam rumah tangga.

rasa syak wasangka dan andaian bagai yang kita masukkan dalam fikiran dan diri kita, hanya membawa outcome yang negatif.

banyak ingat ALLAH dan istighfar bila diganggu dengan bisikan buruk. sebut ini semua dari syaitan dan doa dengan ALLAH agar kita tidak didatangi oleh syaitan dan minta perlindunganNYA dari diganggu oleh bisikan syaitan, insyaallah.

9 thoughts on “getaran emosi dalam merawat hati yang terluka

  1. assalamualaikum…betul ke klau kita memikirkan seseorang tu dgn penuh rasa rindu,kasih syg vibration tu smua akan smpai pd org yg kita ingat..baru saya tau..t.ksh utk info ini..nmpknya lps nie kena lah fikirkan yg baik2 aje pd org yg kita syg..alhamdulillah sya x pernah fikir yg negatif psl dia..mlh saya selalu berdoa pd Allah agar DIA memelihara perasaan kasih syg kami agar perasaan itu akan kekal dlm hati kami sehingga ke akhir hayat…dn moga Allah senantiasa melimpahkan rahmat & redho NYA pd hubungan kami..aminnn

      1. assalamualaikum intan,adakala saya t’fikir mengenai dia adakah itu dikira sya mendekatkan hati saya dgn noda dan dosa..

  2. intan..boleh ke klau kita berdoa slps solat agar Allah memelihara kita dr melakukan perkara2 yg akan mendtgkan kemurkaan NYA & memohon dgn keizinan NYA agar hubungan kami menjadi halal melalui 1 ikatan pernikahan…

    1. doa adalah hak ALLAH dari hambaNYA. mohon lah , memintalah, bermunajatlah kepadaNYA, Yang Maha ESA. DIA memang suka dengar rintihan dan rayuan kita. selagi doa kita membawa kebaikan, selagi itulah doa itu ada nilai pahala. muga dimakbulkan,…

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s