kekuatan percaya


kepercayaan datang dari dalam diri,..

kepercayaan kepada Tuhan adalah suatu yang diajar kepada kita sejak kecil.. malangnya itupun kekadang kita tumpas oleh nafsu,..

maka, untuk menguatkan kekuatan percaya kita terhadap sesuatu yang baru seperti mahu percaya pada kekuatan minda,.. pada hukum tarikan dan yang sepertinya,.. seratus peratus dan secara total,.. sememangnya memerlukan skill yang dilatih dan diterap secara teratur dan istiqomah.

kita manusia terbaik ciptaan Allah,..

pernah dengar Dr Masaru Emoto, seorang saintis yang  membekukan air dan mengambil gambarnya.

beliau telah menjalankan banyak eksperimen, yang menakjubkan dan menukar pemahaman minda kita terhadap kekuatan gelombang minda,..

rupanya, apabila minda kita menghantar gelombang syukur dan benci, ia mempengaruhi bentuk kristal pada air.

bayangkan , sekiranya minda kita mampu melakukan itu kepada air,.. maka apa yang minda mampu lakukan pada diri kita? bukankah kita 75% air? dan  awal pembentukan kita juga dari air?

“Sesungguhnya Kami telah menciptakan manusia dari setetes mani yang bercampur yang Kami hendak mengujinya (dengan perintah dan larangan), karena itu Kami jadikan dia mendengar dan melihat.”

Surat Al-Insan Ayat 2.

Dalam Surat Al-Mu’minun Ayat 12-14 :
Artinya : “Dan sesungguhnya Kami telah menciptakan manusia dari suatu saripati (berasal) dari tanah. Kemudian Kami jadikan saripati itu air mani (yang disimpan) dalam tempat yang kokoh (rahim). Kemudian air mani itu Kami jadikan segumpal darah, lalu segumpal darah itu Kami jadikan segumpal daging, dan segumpal daging itu Kami jadikan tulang belulang, lalu tulang belulang itu Kami bungkus dengan daging. Kemudian Kami jadikan dia makhluk yang (berbentuk) lain. Maka Maha Sucilah Allah, Pencipta Yang Paling Baik.”

percaya itu adalah kekuatan minda kita. minda kita mencorakkan kepercayaan kita,.. kepercayaan kita membentuk diri kita,..

hidup berilmu, ceria selalu.

Advertisements

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s