dari meja motivasi kejayaan norakmal


Artikel menarik dan wajib baca dari CheAhmad.blogspot.com . Memetik sedikit perengganan dari blog ini :

Di kala engkau kecewa, pilu, sebak, dan berasa putus asa dengan ujian yang kecil berbanding dengan ujian yang dihadapi Rasulullah SAW; Dalam memikul amanah sebagai manusia pilihanNya, tatkala Baginda berasa keliru, takut, dan lemah ketika menerima perintah Allah yang dipertuturkan oleh Jibril AS kepada Baginda; Maka di kala itu, jalan manakah yang engkau akan pilih?

Jalan durhaka atau jalan keinsafan? Adakah engkau memilih untuk menzalimi diri sendiri dengan kekecewaaDi kala engkau kecewa, pilu, sebak, dan berasa putus asa dengan ujian yang kecil berbanding dengan ujian yang dihadapi Rasulullah SAW; Dalam memikul amanah sebagai manusia pilihanNya, tatkala Baginda berasa keliru, takut, dan lemah ketika menerima perintah Allah yang dipertuturkan oleh Jibril AS kepada Baginda;

Maka di kala itu, jalan manakah yang engkau akan pilih? Jalan durhaka atau jalan keinsafan? Adakah engkau memilih untuk menzalimi diri sendiri dengan kekecewaan yang kau biarkan berlarutan dan berlebihan? Atau, adakah engkau memilih untuk menyuburkan jiwa engkau dengan rasa insaf dan bersangka baik terhadap ketetapanNya?n yang kau biarkan berlarutan dan berlebihan? Atau, adakah engkau memilih untuk menyuburkan jiwa engkau dengan rasa insaf dan bersangka baik terhadap ketetapanNya?

Untuk artikel penuh, klik di sini untuk artikel penuh : http://cheahmad.blogspot.com/2009/10/muhasabah-cinta.html.

Advertisements

One thought on “dari meja motivasi kejayaan norakmal

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s