putihnya awan dan birunya langit


blue_sky_and_white_fluffy_clouds_186003masih awan dan langit? ya! apa istimewanya? lihatlah sendiri, pandang ke langit yang terang tatkala mentari bersinar, pasti ketahui apa rahsia awan dan langit dalam mententeramkan jiwa dan menghilangkan tekanan-stress serta menceriakan hati.

“Dia menciptakan langit dan bumi dengan kebenaran. Dia membungkuskan malam atas siang dan membungkuskan siang atas malam… (Surah Az-Zumar:5)

Maka Dia menjadikannya tujuh langit dalam dua masa dan Dia mewahyukan pada tiap-tiap langit urusannya. Dan Kami hiasi langit yang dekat dengan bintang-bintang yang cemerlang dan Kami memeliharanya dengan sebaik-baiknya. Demikianlah ketentuan yang Maha Perkasa lagi Maha Mengetahui. (Surah Fusilat; 12)

“Tidakkah kamu melihat bahawa Allah mengarak awan, kemudian mengumpulkan antara (bagian-bagian)nya, kemudian menjadikannya bertindih-tindih…” annur-ayat 43

sungguh awan yang putih dan langit yang biru itu adalah tanda kebesaran Tuhan. melihatnya dan memikirkan kebesaran penciptanya adalah ibadah mudah yang mententeramkan jiwa nurani.

lihatlah langit, tariklah nafas dalam-dalam dan serapkanlah kebahagiaan jauh dalam ke lubuk hati.

Advertisements

One thought on “putihnya awan dan birunya langit

  1. awan terlalu banyak rahsia. malah merupakan skrin untuk manusia melihat dan berfikir. lihat la ke timur awan di waktu maghrib pasti anda dapat tau ape maksud saya

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s